Profilaxia - Team Dental ClinicTeam Dental Clinic
NAVIGARE SERVICII

Profilaxia

Mulți dintre noi consideră apariția cariilor sau îmbolnăvirea parodontală ca pe ceva firesc și inevitabil. La fel ca și căderea dinților. Este o gravă eroare. Dinții noștri au fost proiectați să reziste la fel de mult ca și restul organismului nostru. Așadar, de noi depinde ca aceștia să fie sănătoși, iar cea mai ieftină și la îndemână formă de tratament este profilaxia dentară. Ca în majoritatea afecțiunilor ce ne atacă trupul, e clar că e mai bine să previi decât să tratezi. Fiecare dintre noi poate să își protejeze dantura de apariția cariilor și a bolii paradontale cu un minim efort. Practica a demonstrat că există trei mari factori care influențează apariția afecțiunilor stomatologice. Primul este Factorul infecțios, care este și cel mai periculos. Microbii și bacteriile care invadează placa dentară sunt responsabili de apariția cariilor și a afecțiunilor gingiei. Al doilea este Factorul alimentar. Alimentele pe care le consumăm pot fi un real pericol pentru dinții noștri. În mod special glucidele, sau zaharurile, care pot constitui hrana ideală pentru bacteriile agresive. Al treilea Factor este legat de calitatea țesuturilor dento-paradontale. Adică de calitatea smațului și a dentinei. Cu cât acestea sunt mai dure, cu atât scade riscul apariției afecțiunilor stomatologice. Chiar dacă genetica are un cuvânt greu de spus aici, există, totuși, metode profilactice de înbunătățire a calității smalțului dentar.