Plasmoliftingul stomatologic revoluționează medicina dentară - Team Dental ClinicTeam Dental Clinic

Blog Plasmoliftingul stomatologic revoluționează medicina dentară

O procedură din ce în ce mai populară la nivel mondial în estetica facială, traumatologie, ortopedie sau ginecologie îşi dovedeşte eficienţa şi în stomatologie. Plasmoliftingul constă în injectarea zonei afectate cu o plasmă obţinută chiar din sângele pacientului. Tehnica a fost implementată, de curând și în România.

Cum funcționează plasmoliftingul în stomatologie?

Mulți oameni își doresc să aibă un zâmbet frumos și sănătos pentru că dinții sunt cartea de vizită a oricărei persoane. Cu toate că smalțul dinților reprezintă cel mai puternic țesut al corpului uman, dinții și cavitatea bucală necesită o îngrijire deosebită, pentru a evita apariția sângerărilor gingivale, primul semn în cazul parodonției sau a altor afecțiuni care  pot cauza pierderea acestora. Probleme pot fi rezolvate cu ușurintă datorită uneia dintre cele mai inovatoare metode de restaurare și vindecare, tehnologia plasmolifting.

Procedura se bazează pe o metodă de prelucrare a sângelui pacientului cu ajutorul unui set unic de eprubete biotehnologice, vidate şi al unui procedeu special de centrifugare. Rezultatul  obţinut constă într-o plasmă bogată în trombocite care se injectează în ţesuturile afectate. Plasmoliftingul este folosit astăzi în stomatologie și are ca scop activarea proceselor de regenerare a țesuturilor. Obiectivul acesteia nu este doar tratarea proceselor inflamatorii ale parodontiului, dar si declansarea proceselor naturale de restabilire a culorii, formei si structurii țesuturilor gingivale.

Avantajele procedurii plasmolifting în stomatologie

În primul rând, Plasmoliftingul este inofensiv, deoarece substanța injectată este  un “produs propriu” corpului uman, nu este toxic și nu prezintă reacții de respingere, alergii sau infecții. În al doilea rând, este mai eficient decât multe dintre preparatele medicamentoase antibacteriene si antiinflamatorii utilizate în stomatologie. Efectul final este accelerarea vindecării osului și creșterea vascularizației tisulare. În anumite cazuri s-a raportat reducerea durerilor postoperatorii atât ca durată cât și ca intensitate. Efectele de accelerare a vindecării sunt vizibile atât pentru țesuturile tari (os), cât și pentru țesuturile moi (gingie). Iar pentru cei ce se tem că se vor simții slăbiți după acest procedeu, nu trebuie să își facă griji, deoarece sangele extras variază între 36 ml și 72 ml, în funcție de complexitatea intervenției stomatologice, ceea ce reprezintă o cantitate relativ mică față de cantitatea de sânge donată la centrele specializate.

Plasmoliftingul în stomatologie ajută la obținerea următoarelor rezultate:

Plasmolifting este o procedură care nu necesită nici o intervenție chirurgicală și permite recâștigarea frumuseții și sănătații dinților.