Parodonto...cum? Parodontoza! Ce-i aia? - Team Dental ClinicTeam Dental Clinic

Blog Parodonto…cum? Parodontoza! Ce-i aia?

„Aveti o afecțiune parodontală!“

„Parodonto…cum? Puteți vă rog să repetați,“ îi spune pacienta stomatologului.

„Ce e aia? E grav“, continuă doamna să întrebe, ușor speriată.

Pacienta se uită-n ochii doctorului și se liniștește, își dă seama că nu e grav și că împreună vor găsi soluția potrivită pentru a obține dinți sănătoși. Dr. Dalea începe să-i explice femeii că parodontoza este o gingivită netratată, prin care inflamația se transformă  într-o infecție extinsă de la gingie spre structura osoasă a dintelui.

„Dar eu mă spăl pe dinți după fiecare masă și nu înțeleg cum am putut să fac asta,“ spune pacienta uimită.

„E simplu! Nu e suficient să vă spălați pe dinți trebuie să fie și corect, pentru că altfel riscați să nu îndepărtați placa bacteriană, care se formează din nou. Dacă aceasta rămâne pe dinți mai mult de două zile, se poate mineraliza sub gingia din vecinătate dintelui și, astfel se transformă în tartru, care, cu cât stă mai mult pe dinți crește nivelul de iritație al gingiei. De aici și până la apariția afecțiunilor parodontice nu este decât un pas.“

În societatea actuală, în care timpul este nepreţuit, pacienţii tind să neglijeze din ce în ce mai mult îngrijirea sănătăţii la nivelul cavităţii bucale. Lipsa motivaţiei precum şi ignoranţa societăţii conduc la o creştere din ce în ce mai mare a pacienţilor, care necesită terapie parodontală.

Dr. Marius Dalea a înțeles că e foarte important să-și facă timp să-i explice detaliat pacientei afecțiunea cu care se confruntă, pentru că doar astfel persoana din fața lui poate lua decizia corectă în privința tratării propriilor dinți. Medicul cu vocea-i blândă continuă să-i explice doamnei că aparatul de susținere a dintelui în os se numește parodonțiu marginal, care este alcătuit din 4 structuri importante:

Boala parodontală are un caracter progresiv, care în prima fază afectează structura superficială a parodonțiului marginal: gingia. În absența unui tratament, afecțiunea parodontală progresează spre structurile profunde: ligamentele periodontale și osul alveolar. Afectiunea este extrem de distructivă, produce resorbția progresivă a osului, retracția gingivală și dizolvarea ligamentelor periodontale, fapt care conduce la mobilitate dentară, iar în etapele finale, din cauza pierderii țesutului osos care îi susține, dinții devin imposibil de salvat.

„Fiecare detaliu e util pentru pacient, pentru că nu știe ce se întâmplă sau cât e de grav. De multe ori fac și desene cu straturile dinților, încât să mă asigur că s-a lămurit,“ spune medicul cu un zâmbet larg ce i se așterne pe față. Știe că și azi a avut un pacient mulțumit, care a simțit că stomatologul este aproape de el și de nevoile lui, că-l tratează uman și pentru care pasiunea și implicarea sunt un mod de a fi.

Tânărul doctor recomandă pacienților o igienă orală și nutrițională corectă și un control stomatologic periodic, pentru că astfel orice problemă dentară poate fi tratată la timp, pentru că Prevenția NU mușcă!