Obiceiuri sanatoase de sarbatori, pentru dintii tai - Team Dental ClinicTeam Dental Clinic

Blog Obiceiuri sanatoase de sarbatori, pentru dintii tai

Sarbatorile sunt intotdeauna o ocazie minunata de a fi impreuna cu familia, de a ne relaxa si rasfata. Totodata, stim fiecare dintre noi, ca rasfatul cel mai mare este acela culinar. Ne-am obisnuit sa avem masa plina cu tot felul de preparate traditionale, iar dulciurile si bauturile sa se afla din abundenta in „dieta” noastra zilnica.

Perioada aceasta de sarbatori, nu vine cu provocari doar pentru organele interne (ficat, pancreas,etc), ci si pentru dantura. Dulciurile consumate in exces, paharele de vin, mancarea acida si sosurile, ne fac dintii mai vulnerabili in fata placii bacteriene.

Din perspectiva medicului stomatolog, este importanta atat cantitatea de dulciuri, bauturi, mancaruri acide consumate, cat si frecventa cu care mancam, pentru ca stim cu totii, de sarbatori nu avem 3 mese regulate si 2 gustari, ci depasim cu mult aceasta norma optima. Toate aceste alimente si bauturi sunt direct responsabile de formarea placii bacteriene, dar este important sa stim ca unele obiceiuri pot diminua acest impact negativ asupra danturii noastre.

Iata cateva sfaturi care ne pot ajuta sa tinem sub control placa bacteriana:

1. In primul rand, putem sa diminuam consumul excesiv de dulciuri, sau sa le consumam in timpul meselor, nu ca si gustari intre mese. Daca ne obisnuim sa gustam cate o prajitura intre mese, placa bacteriana se va forma mai usor.

2. Mai putem contrabalansa consumul de alimente acide (cam toate preparatele culinare traditionale), cu apa alcalina si alimente alcaline, precum cele din lista recomandata de Dr. Oz: miere, sparanghel, broccoli, mere, vin alb, zucchini, fasole verde, ridichi, morcovi, telina, banane, spanac, stafide. Alte alimente care ajută sănătatea orală sunt: ceapa verde, ciupercile, semințele de susan, care ajută la îndepărtarea plăcii bacteriene, ghimbirul, cu rol anti-inflamator, precum și morcovul, care aduce un aport de vitamina A. Asadar, la felurile de friptura si drob (care au ph-ul acid), sa consumam o salata de cruditati, cu PH alcalin.

3. Chiar daca e suficient sa ne spalam de doua ori pe zi, e bine ca periajul dentar sa il facem dupa 30-60 minute de la consumarea alimentelor acide, deoarece dintii au smaltul mai vulnerabil in acel interval de timp. Imediat dupa mese, putem clati gura cu apa alcalina sau cu apa de gura si putem folosi ata dentara.

4. Consumul de apa, nu trebuie inlocuit cu consumul de sucuri sau alte bauturi. Apa este importanta pentru intregul organism, de aceea e important sa bem minim 1.5 l de apa pe zi.

Daca tinem cont de aceste sfaturi, ajutam dintii si gingiile sa treaca mai usor perioada de suprasolicitare din timpul sarbatorilor. Cumpatarea este solutia potrivita nu doar pentru sanatatea orala, ci pentru sanatatea intregului organism.

Sarbatori cu bucurie si liniste sa aveti! :)

Echipa Team Dental Clinic