De ce microscopul dentar este esenţial în tratamentele de canal? - Team Dental ClinicTeam Dental Clinic

Blog De ce microscopul dentar este esenţial în tratamentele de canal?

Intervenţiile pe canalele dentare sunt încadrate în stomatologie la capitolul endodonţie. Endodonția este o ramură stomatologică, care urmărește tratarea afecțiunilor pulpei dentare, adică a nervului și a ligamentelor care se află în interiorul dintelui.

De obicei, intervenţiile pe canal sunt necesare atunci când dintele are camera pulpară inflamată şi nervul afectat, iar pacientul resimte durere la nivelul unuia sau mai multor dinţi.

De ce a fost nevoie de microscop în stomatologie?

Practica de zi cu zi a medicilor dentişti a întâmpinat nenumarate provocări până la apariţia microscopului dentar.

Cazurile mai complexe care necesitau o analiză în detaliu a morfologiei canalelor radiculare erau dificil de gestionat, iar incidentele precum perforaţiile sau fracturarea de instrumente endodontice în canale, erau nedorite, dar frecvent întâlnite.

Tratamentele asistate de microscop reprezintă la ora actuală cea mai complexă procedură de intervenţie  în endodonţie, iar clinicile care pun la dispoziţia pacienţilor acest serviciu, oferă defapt o metodă de tratament de ultimă generaţie.

Cu ajutorul microscopului endodontic, imaginea poate fi mărită de până la 22 ori,  în cinci trepte de mărire, iar datorită luminii puternice,  pot fi observate detalii pe care medicul dentist,  nu le poate vedea cu ochiul liber. Astfel pot fi salvaţi anumiţi dinţi, care în lipsa unui microscop, nu ar fi putut fi păstraţi.

În cadrul Team Dental Clinic utilizăm în practica de zi cu zi, un microscop dentar performant care măreşte de până la 21 de ori şi care vine cu mai multe avantaje, oferind o alternativă de tratament endodontic, mai sigură şi adaptată pentru fiecare pacient în parte.

Folosirea microscopului în clinica noastră a permis rezolvarea mai multor cazuri dificile, cu un prognostic rezervat, iar tratamentele de canal bine realizate au putut reda funcţionalitatea dinţilor pacienţilor, cu o rată de succes net superioară faţă de procedura clasică. Totodată, după tratament, urmând o îngrijire adecvată, pacienţii au putut preveni eventualele complicaţii.

Mai este important să specificăm că excelenţa în procedurile asistate de microscopul dentar, este interdependentă  de experienţa medicului endodont.

Ceea ce nu este este încă cunoscut pe scară largă, este că  avantajul de a putea vedea în detaliu, este însoţit şi de o serie de dezavantaje pentru medic, şi anume: mişcările fine ale capului medicului dereglează imaginea câmpului de lucru mărit şi poate produce senzaţii de ameţeală, dureri de cap sau dureri oculare, iar necesitatea schimbării lupelor pentru a obţine imaginea mărită dorită, de asemenea poate produce ameţeli sau dureri de cap. De aceea, pregătirea medicului pentru utilizarea la cele mai bune standarde a microscopului dentar este extrem de importantă.

Printre avantajele oferite de microscop se pot enumera:

-       Calitatea imaginii este una net superioară;

-       Vizualizarea celor mai fine detalii permite diagnosticarea exactă şi adaptarea tratamentului în conformitate cu acesta;

-       Este posibilă refacerea tratamentelor de canal incorecte;

-       Se pot identifica perforaţiile radiculare;

-       Se pot vizualiza şi îndepărta acele dentare care s-au rupt pe canal;

-       Se pot identifica şi trata canalele dentare calcificate;

-       Obturaţiile de canal pot fi făcute într-o singură şedinţă, lăsând mai mult timp pentru alte tratamente;

-       Pacientul poate vedea în timp real imaginile oferite de microscop, fiind permisă comunicarea deschisă între el şi medic şi explicarea în detaliu a tuturor neclarităţilor.

Aşadar, microscopul dentar este mai mult decât util pentru realizarea unui tratament endodontic la cele mai înalte standarde, iar utilizarea corectă a acestuia de către medicul care deţine pregătirea adecvată pentru a-l utiliza, poate conduce la obţinerea celor mai bune rezultate, chiar la nivel de excelenţă.